«Με αυτό το Σχέδιο Νόμου χάσατε μια μοναδική ευκαιρία να αναβαθμίσετε την Τεχνική Εκπαίδευση στην Ελλάδα» επισήμανε η κ. Γκερέκου. «Η Τεχνική Εκπαίδευση χρειάζεται γενναίες χρηματοδοτήσεις, εκσυγχρονισμός των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, εμπλουτισμό των ηλεκτρονικών και τεχνικών βιβλιοθηκών, ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής, των αιθουσών και των εργαστηρίων και διαρκή επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Τίποτε απ' όλ' αυτά δεν υπάρχει στο παρόν Νομοσχέδιο» τόνισε η κ. Γκερέκου.
Η κ. Γκερέκου διερωτήθηκε για ποιο λόγο ήταν αναγκαία η διάσπαση των ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, δεδομένου ότι μια τέτοια επιλογή μόνο σύγχυση μπορεί να επιφέρει. Επισήμανε δε το γεγονός ότι η κατάταξη των ήδη υπαρχόντων Σχολών στα μελλοντικά ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ γίνεται με προχειρότητα, χωρίς να έχει προηγηθεί κανενός είδους
διάλογος και με κριτήρια που δεν ανταποκρίνονται στο πραγματικό περιεχόμενο των σπουδών - όπως για παράδειγμα η Σχολή Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων, η οποία πρόκειται να καταταγεί στις (αμιγώς τεχνικές) ΕΠΑΣ. Η κ. Γκερέκου στη συνέχεια επισήμανε το γεγονός ότι το δίπλωμα που θα απονέμετε από τα ΕΠΑΛ και τα ΕΠΑΣ δεν θα οδηγεί σε απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων, δεδομένου ότι βάσει της Οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το απαραίτητο «πτυχίο επιπέδου 3» απαιτεί και ένα έτος μετα-λυκειακής εκπαίδευσης. «Δεν υπάρχει πρόβλεψη για να καλυφθεί το κενό αυτό από το Σχέδιο Νόμου το οποίο μας παρουσιάζεται σήμερα. Οπότε ποια λύση απομένει στους μαθητές των ΕΠΑΛ; Η Ιδιωτική Εκπαίδευση» τόνισε η κ. Γκερέκου.
Κλείνοντας η κ. Γκερέκου επεσήμανε ότι με τις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις των ΤΕΕ, ουσιαστικά οδηγούνται είτε σε ανεργία, είτε σε εργασιακή ανασφάλεια και ομηρία, περίπου 3.500 εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα θεωρηθούν πλεονάζοντες. Η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, έκανε ειδική μνεία στο θέμα των διδασκόντων στα Μουσικά Σχολεία και στην ανάγκη αναβάθμισης της Μουσικής Παιδείας γενικά, ενώ επισήμανε την ανάγκη να ενταχθούν στην προνομιακή ρύθμιση των πολυτέκνων και ο μικρός εκείνος αριθμός των εκπαιδευτικών οι οποίοι πάσχουν από σοβαρά προβλήματα υγείας.
|